Asana miesiąca: Półłódka – Ardha Navasana

Inge Schoeps

Inge Schoeps

8.11.2018 r.
Asana miesiąca: Półłódka – Ardha Navasana

JOGA W PRAKTYCE

Półłódka jest silnie wzmacniającą asaną oraz jednym z najlepszych, najszybszych i najbardziej efektywnych ćwiczeń na wzniecenie „Agni”, twojego wewnętrznego ognia, które jednocześnie nauczy cię płynąć wraz z rytmem życia.

Ćwiczenie:

  • Usiądź na podłodze i wyciągnij przed siebie nogi. Gdy dolne partie kręgosłupa się zaokrąglą, zegnij nogi w kolanach.

  • Weź głęboki wdech i jednocześnie odchyl plecy, pamiętając, by ich dolne partie były rozciągnięte.

  • Zrób wydech i uruchom głębokie partie mięśni brzucha poprzez ciągnięcie kości łonowej do pępka. Pępek z kolei ciągnij do wewnątrz i ku górze.

  • Zachowaj takie napięcie mięśni brzucha i najpóźniej w tym momencie zegnij nogi. Przy kolejnym wdechu unieś ugięte nogi tak wysoko, by wraz z resztą ciała tworzyły kształt litery „V”. Łydki trzymaj prostopadle do podłogi. Jednocześnie wyciągnij ręce w kierunku kolan.

  • Zrób wydech i ponownie świadomie uruchom głębokie mięśnie brzucha.

  • Zadbaj o to, by kręgosłup pozostał w tej samej pozycji i utrzymuj równowagę na guzach kulszowych lub na obszarze zaraz za nimi.

  • Jeśli to możliwe zrób 3–5 głębokich wdechów, trzymając nogi w górze.

Następnie połóż stopy na podłodze i odpocznij chwilę. Asanę powtarzaj tak często, jak tylko chcesz lub ćwicz zgodnie z sekwencją na stronach 4–5.

Co daje ci to ćwiczenie?

Skutki fizyczne:

  • działa na głębokie partie mięśni brzucha, formując tzw. sześciopak,

  • wzmacnia również dolne partie pleców i mięśnie nóg,

  • łagodzi dolegliwości układu pokarmowego.

Skutki umysłowe i psychiczne:

  • budzi zmysł równowagi i wspomaga jego funkcjonowanie, wzmacnia stabilność środka ciężkości, a ty czujesz się w pełni sił.

Tematyka

Znajdź nas na Facebook'u

Opinie naszych czytelników

wiper-pixel