Power nap

dr Günter Gerhardt

dr Günter Gerhardt

2.10.2018 r.
Power nap

Gdy chodzi o nasze zdrowie, nie możemy mieć klapek na oczach i decydować się tylko na JEDNĄ metodę leczenia. To dlatego łączę naturalne metody leczenia z wielu różnych stron świata i co miesiąc przedstawiam najnowsze wskazówki i porady!

Power nap – naukowcy dowiedli, że energetyczna drzemka sprawi, że będziesz fit!

Drzemka w południe wcale nie działa nasennie. Wręcz przeciwnie: sprawia, że jesteśmy fit. Gdyż jak dowiedziono, siesta, która na południu Europy nadal jest stałym punktem w planie dnia, ma korzystny wpływ na nasze zdrowie.

Współczesna nauka odkryła właśnie to, co kiedyś codziennie kultywowano dla zdrowia w północnych regionach Europy, a mianowicie robienie sobie przerwy na odpoczynek po jedzeniu.

Badania przeprowadzone na Uniwersytecie Kraju Saary dowodzą, że „power nap” (power = siła, nap = drzemka) poprawia pamięć. Inne zaś (na Uniwersytecie Harvarda) pokazują, że codzienna przerwa na odpoczynek, znana jeszcze naszym pradziadkom, zapobiega również chorobom: nadciśnieniu tętniczemu, chorobom serca czy udarom.

Prześpij się zatem też w ciągu dnia, ale nie dłużej niż 30 minut. Po ich upływie rozpoczyna się mianowicie faza głębokiego snu, przez co obudzisz się raczej rozdrażniony

Najlepiej połóż się po lunchu albo po obiedzie. Wiedzieli o tym już nasi przodkowie, którzy uznawali to niemal za świętość w trakcie wolnego weekendu. Stary i zdrowy zwyczaj, który dzisiaj na nowo odkrywamy.

Słowa kluczowe:
drzemkasjesta

Tematyka

Znajdź nas na Facebook'u

Opinie naszych czytelników

wiper-pixel