Jak zacząć bardziej świadomie odżywiać się na co dzień

Autor: Food Inspector

1. Daj sobie czas na jedzenie. Brzmi to banalnie, jednak nie jest wcale takie oczywiste. Nie jedz „przy okazji” ani w biegu. Unikaj jedzenia w samochodzie i przy komputerze.

2. Jedz zawsze przy stole. Świadomie wykorzystaj odżywianie jako czas na relaks.

3. Jedz powoli. To bardzo ważne, ponieważ zanim pojawi się naturalne uczucie sytości, może minąć nawet 20 minut. Jeśli jesz zbyt szybko, może się zdarzyć, że połkniesz o wiele więcej, już potrzebuje twoje ciało.

4. Świadomie poświęć czas na żucie. Podczas posiłku często odkładaj sztućce na talerz. W ten sposób automatycznie zmniejszasz tempo jedzenia. W końcu chodzi oto, by jedzenie było przyjemnością, a nie połykaniem w pośpiechu.

5. Nie ma nic wstydliwego w tym, że skończysz posiłek jako ostatni. Nie ma również nic złego w zostawieniu czegoś na talerzu, jeśli porcja była za duża. To bardzo rozsądne zachowanie.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Zdrowe plecy dzięki „super jedzeniu”

Pobierz »

Kuracja detoksykacyjna nie tylko dla cukrzyków

Pobierz »

Polecane artykuły