W walce z bólami pleców i innymi chorobami „z siedzenia”: jeśli już musisz siedzieć, siedź dynamicznie!

prof. dr Thomas Wessinghage

prof. dr Thomas Wessinghage

1.06.2019 r.
W walce z bólami pleców i innymi chorobami „z siedzenia”: jeśli już musisz siedzieć, siedź dynamicznie!

Nie istnieje jedna prawidłowa pozycja siedząca. Jeśli w twoim przypadku siedzenie jest nieuniknione (np. ze względu na wykonywany zawód), staraj się jak najczęściej zmieniać pozycje siedzenia i w miarę możliwości często wstawaj. Dzięki temu unikniesz jednostronnego obciążenia ciała i zaktywizujesz swój kręgosłup oraz różne grupy mięśni. Warto jeszcze dodatkowo wdrożyć nieco więcej ruchu, stosując się do moich wskazówek. Skorzystają na tym nie tylko twoje plecy, ale również twój ogólny stan zdrowia i twoje samopoczucie.

Pozostało jeszcze 85 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze subskrybentem miesięcznika "Więcej ruchu - mniej bólu". Już teraz zamów pełny dostęp i zyskaj:

  • Comiesięczny dostęp do najnowszego numeru miesięcznika "Więcej ruchu - mniej bólu"
  • Pełen dostęp do instrukcji, porad eksperckich na portalu i w publikacjach tematycznych
  • Możliwość korzystania z multimediów, wybranych wideo-konsultacji i ebooków dostepnych na stronie Zdrowie w Praktyce
Czytaj więcej o tytule »

Jeśli posiadasz już konto w serwisie zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Znajdź nas na Facebook'u

Opinie naszych czytelników

wiper-pixel