Wydania online

Lepsze życie z cukrzycą

Osobisty przewodnik dla chorych i opiekunów chorych na cukrzycę, głównie typu 2, oraz osób walczących z otyłością i insulinoopornością.

W najnowszym numerze polecamy:

Ponad połowa Polaków ma okresowe zaburzenia snu, które w razie nieleczenia mogą prowadzić do poważnych problemów ze zdrowiem. Długość snu jest kwestią indywidualną – jedni potrzebują ponad 10 godzin snu, innym wystarczy 6 godzin, by wypocząć. Liczy się jednak nie tylko długość, ale także jego jakość, w tym czas trwania faz snu głębokiego i płytkiego. Czy wiesz, że wystarczy jedna nieprzespana noc, by poczuć się wyraźnie gorzej niż zwykle? Po kilku takich nocach pojawiają się zaburzenia natury fizycznej i psychicznej. Długość i jakość snu ma duży wpływ na poziom cukru we krwi i tolerancję insuliny, może zwiększać ryzyko cukrzycy oraz pogłębiać objawy istniejącej już choroby. Co więc zrobić, gdy nie możesz zasnąć? Więcej na ten temat w tym wydaniu „Lepszego życia z cukrzycą”.

Życzę inspirującej lektury
Szymon Danowski Redaktor Naczelny

Dłuższe i zdrowsze życie

Pakiet porad i instrukcji, jak diagnozować choroby cywilizacyjne, leczyć ja, a także korzystać leczniczo i profilaktycznie z substancji witalnych.

W najnowszym numerze polecamy:

Wiele mówi się o higienie snu i o tym, że trzeba dobrze się wysypiać, tylko co to oznacza w praktyce? Każdy z nas prowadzi różny tryb życia i ma różne zapotrzebowanie na sen. Higiena snu to zbiór czynności i zasad, których wykonywanie i przestrzeganie poprawia jego jakość. Choć wskazane jest przestrzeganie jak największej liczby zasad dotyczących higieny snu, nie wszystkie z nich są jednakowo ważne. Ważne jest, abyś zrozumiała/zrozumiał, jakie znaczenie dla zachowania dobrej jakości snu ma dana czynność czy zalecenie. Szczególne ważne są te wzmacniające mechanizmy regulujące sen. Aktywność fizyczna, krótki czas spędzany w łóżku i unikanie drzemek w ciągu dnia wzmacniają biologiczną potrzebę snu. Regularny tryb życia, wstawanie zawsze o tej samej porze, unikanie silnego światła wieczorem i ciemnych pomieszczeń w ciągu dnia powodują, że potrzeba snu pojawia się o właściwej porze, czyli w nocy. Na co więc zwrócić uwagę, aby sen był regenerujący, jak długo spać i co ma wpływ na komfort naszego snu, dowiesz się z tego wydania „Dłuższego i zdrowszego życia”.

Życzę inspirującej lektury
Szymon Danowski, Redaktor Naczelny

Więcej ruchu - mniej bólu

Konkretne wskazówki, jak samodzielnie walczyć ze zwyrodnieniami stawów, bolącymi plecami czy sztywnymi mięśniami, a także jak zadbać o wytrzymałe kości.

W najnowszym numerze polecamy:

Czy wiesz, że aktywność fizyczna, czyli uprawianie jakiegokolwiek sportu, wpływa też na Twój mózg? Według Johna J. Rateya, profesora psychiatrii Szkoły Medycznej Harvardu, dla naszego organizmu aktywność fizyczna ma większy wpływ na umysł niż ciało. Nasz mózg jest niezwykle plastyczny i jego rozwój w dużej mierze zależy od stylu życia, który prowadzimy. Okazuje się, że niski poziom aktywności ruchowej sprzyja dysleksji, natomiast odpowiednia dawka ruchu łagodzi objawy ADHD u dzieci. Naukowo potwierdzone główne korzyści płynące z aktywności fizycznej dla pracy mózgu to m.in. poprawa procesów poznawczych, poprawa procesu myślenia, nauki języków, lepsze ukrwienie mózgu, zwiększenie produkcji neuroprzekaźników, wzrost produkcji endorfin, poprawa wielozadaniowości mózgu czy wzrost poziomu inteligencji. Oprócz tego wysiłek fizyczny reguluje nastrój, szybkość reakcji, dobre samopoczucie oraz witalność. Jak jeszcze ruch wpływa na naszą głowę, przeczytasz w tym wydaniu „Więcej ruchu – mniej bólu”.

Życzę inspirującej lektury
Szymon Danowski Redaktor Naczelny

Zdrowie prosto z natury

Domowa apteczka leków z natury, przepisy ziołowe, a także przegląd metod holistycznych i alternatywnych w profilaktyce i leczeniu chorób.

W najnowszym numerze polecamy:

Nasze babki na stany zapalne skóry stosowały kwas borowy. Warto się mu przyjrzeć bliżej. Kwas borowy, znany także jako kwas borny, to produkt o szerokim zastosowaniu w medycynie. Jest łatwo dostępny i dobrze wchłania się z uszkodzonej skóry. Kwas borowy zaliczany jest do nieorganicznych związków chemicznych. W przyrodzie kwas borowy występuje pod postacią minerału – sassolinu. Czasami niewielkie ilości kwasu borowego można znaleźć w niektórych roślinach lub w soli morskiej. Kwas borowy gotowy do użytku dostępny jest w postaci proszku, z którego należy wykonać roztwór. Jednak należy pamiętać, że długotrwałe stosowanie kwasu borowego może doprowadzić do negatywnych dla naszego zdrowia konsekwencji. Jakie jest zastosowanie kwasu borowego? Czy stosowanie tego kwasu wiąże się ze skutkami ubocznymi? Gdzie można kupić kwas borowy? Odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące kwasu borowego znajdziesz w tym wydaniu „Zdrowia prosto z natury”.

Życzę inspirującej lektury
Szymon Danowski Redaktor Naczelny

Sprawny umysł - witalne ciało

Poradnik, jak wspierać utrzymanie sprawnego ciała i umysłu, chroniąc się przed demencją czy chorobą Alzheimera, a także jak zadbać o optymalny poziom hormonów i udany seks.

W najnowszym numerze polecamy:

Wiele osób boi się starości i związanej z nią demencji czy Alzheimera. Liczba chorych na Alzheimera rośnie i będzie rosnąć coraz szybciej. Obecnie w Polsce może to już być nawet pół miliona osób. Do 2050 roku liczba ta – według różnych szacunków – wzrośnie nawet czterokrotnie. Demencja to schorzenie, które negatywnie wpływa na mózg, upośledzając jego funkcjonowanie oraz wywołując zaburzenia poznawcze, mowy, pamięci, emocji oraz liczenia. Według Światowej Organizacji Zdrowia osoby, które borykają się z demencją, mają problemy z właściwą oceną sytuacji, nie potrafią prawidłowo postrzegać rzeczywistości, pojawiają się u nich trudności z orientacją czasowo-przestrzenną, a także rozumieniem. Dotyka osób po 65. roku życia. Nie należy lekceważyć żadnych, nawet najmniejszych sygnałów świadczących o demencji. Właściwe leczenie, rozpoczęte we wczesnym stadium choroby, pozwala skutecznie spowolnić jej rozwój. Jak więc rozpoznać nadchodzącą demencję? Więcej na ten temat przeczytasz w tym wydaniu Sprawnego umysłu – witalnego ciała.

Szymon Danowski Redaktor Naczelny

Znajdź nas na Facebook'u

Opinie naszych czytelników

wiper-pixel