Mit: najlepszy dla pleców jest twardy materac

Często powtarzaną radą jest: „Potrzebujesz jak najtwardszego materaca. Twardy materac zapobiega zapadaniu się weń. Tylko w ten sposób masz możliwość leżeć prosto. A to najważniejsze dla Twoich pleców”.

To nie jest dobra rada. Im twardszy jest Twój materac, tym mniej może się on dopasować do Twoich pleców. Powoduje to powstawanie skrzywień w okolicy lędźwiowej. Twoje plecy pracują, próbują pozostać proste i nie zniekształcać się. Skutkiem tego jest nadmierne napięcie mięśni, które powoduje ból. Regenerujący sen? Nic podobnego!

Najlepszym wyborem dla Twoich pleców jest materac o średniej twardości. Działa on optymalnie pod względem podporowym, ale jednocześnie poddaje się na tyle Twojemu ciału, że nie dochodzi do skrzywień kręgosłupa.

Nie zaleca się również zbyt miękkich materaców. Nie są one w stanie wystarczająco podeprzeć pleców. Ciało zapada się i przyjmuje nienaturalną pozycję, co również prowadzi do dolegliwości bólowych.

prof. dr Ingo Froböse

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Zdrowe plecy dzięki „super jedzeniu”

Pobierz »

Kuracja detoksykacyjna nie tylko dla cukrzyków

Pobierz »

Polecane artykuły