Dla mocnych kości – nie tylko witamina D

Badacze z Uniwersytetu w Oslo sprawdzili poziom witamin we krwi 166 pacjentów, którzy trafili do szpitala ze złamaniem szyjki kości udowej.

W porównaniu ze zdrowymi osobami poziom witamin D i K był o wiele niższy. Trudno oczekiwać czegoś innego – od dawna bowiem wiadomo, że witaminy te stabilizują kości. Co jednak zaskoczyło naukowców (Journal of Clinical Nutrition, styczeń 2016), to niedobór innych witamin: A, C i E. Dotychczas nic nie było wiadomo, jakoby ich niedobory również prowadziły do osteoporozy.

Co możesz zrobić? Dla wzmocnienia kości przyjmuj preparat witaminy D (najlepiej w połączeniu z witaminą K i wapniem). Nie zaniedbuj także innych substancji witalnych. Codziennie potrzebujesz 1 mg witaminy A (wątróbka, marchew, mięso), 100 mg witaminy C (papryka, truskawki, porzeczki, owoce południowe) i 15 mg witaminy E (oleje roślinne, orzechy, nasiona).

dr Ulrich Fricke

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Zdrowe plecy dzięki „super jedzeniu”

Pobierz »

Kuracja detoksykacyjna nie tylko dla cukrzyków

Pobierz »

Polecane artykuły