Cel: 10 tysięcy kroków

Astronomiczna wiosna już do nas zawitała, a wraz z nią czas na wzmożoną aktywność i ruch na świeżym powietrzu. Zimno i błoto na dworze już nie są wymówką dla naszego lenistwa i braku ruchu, który ograniczyliśmy w miesiącach zimowych do koniecznego minimum.

Już od dawna wiadomo, że najlepsza dla zdrowia i dobrego samopoczucia jest ciągła aktywność. Światowa Organizacja Zdrowia WHO zaleca wykonanie dziennie minimum 10 tysięcy kroków. Te zalecenia są naprawdę łatwe do wykonania, jeśli znajdziemy odpowiednią dla nas motywację.

Liczniki kroków i specjalne opaski mogą być dobrym pomocnikiem. W ciągu dnia pokazują aktualną liczbę kroków – więc jeśli po południu zauważymy, że zrobiliśmy zaledwie 2000 kroków opaska motywuje nas do wyjścia na spacer.

Na rynku można spotkać też opaski zintegrowane ze smartfonem. Opaskę nosi się na nadgarstku przez cały czas, również w nocy, ponieważ monitoruje ona równocześnie jakość snu.

To pozwala odczytać z telefonu komórkowego nasz dzienny profil aktywności. Kiedy cel zostanie osiągnięty, opaska sportowa wyświetla na ekranie odpowiedni komunikat. Być może na początku nie każdego dnia zrobimy 10 tysięcy kroków, jednak z czasem będzie nam coraz łatwiej to osiągnąć, a nasze samopoczucie będzie znacznie lepsze.

  Beate Rossbach  

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Kuracja detoksykacyjna nie tylko dla cukrzyków

Pobierz »

Zdrowe plecy dzięki „super jedzeniu”

Pobierz »

Polecane artykuły