Jaki trening mięśni brzucha poleca Pan, aby zapobiec bólom pleców?

prof. dr Ingo  Froböse

prof. dr Ingo Froböse

18.05.2020 r.
Jaki trening mięśni brzucha poleca Pan, aby zapobiec bólom pleców?

Pani Zofia z Inowrocławia pyta: Gdy biegam i coś podnoszę, mam bóle w obszarze miednicy. Jak temu przeciwdziałać?

PYTANIA CZYTELNIKÓW

prof. dr Ingo Froböse odpowiada: Bóle w obszarze miednicy mogą mieć wiele różnych przyczyn. Jeśli nie zmniejszą się one po zastosowaniu poniższych wskazówek, proszę zgłosić się do lekarza.

  Przyczyną bólu miednicy mogą być plecy. Dolegliwości w miednicy często mogą zaczynać się w dolnym odcinku kręgosłupa. Dlatego warto w przyszłości regularnie mobilizować swoje plecy. Polecam tutaj szczególnie różne rodzaje gimnastyki pleców, jakie można ćwiczyć na siłowniach czy klubach fitness. Dobrą metodą treningową są drobne ruchy rąk w płaszczyźnie góra-dół, przy stabilnym tułowiu, zwane również ruchami oscylacyjnymi. Zaleca się również gimnastykę dna miednicy. Od dawna bowiem wiadomo, że jest ona przeznaczona nie tylko dla kobiet.

Obszar miednicy jest bardzo ograniczony. Mięśnie i kości i zajmują dużo miejsca. Jeśli dojdzie tam do zwężeń, przykładowo na skutek nadmiernego napięcia, również mogą pojawić się dolegliwości bólowe. Niestety, postawienie diagnozy na odległość nie jest możliwe. Bardziej szczegółową odpowiedź na to pytanie uzyska Pani po badaniu lekarskim.

Tematyka

Znajdź nas na Facebook'u

Opinie naszych czytelników

wiper-pixel