Dzięki temu ćwiczeniu rozciągającemu pokonywanie schodów wkrótce przestanie być problemem

prof. dr Thomas Wessinghage

prof. dr Thomas Wessinghage

26.12.2018 r.
Dzięki temu ćwiczeniu rozciągającemu pokonywanie schodów wkrótce przestanie być problemem

Czy pokonywanie schodów albo chodzenie sprawia Ci problem? Problemem może być tutaj mięsień biodrowo-lędźwiowy. Z zewnątrz go wprawdzie nie widać, ale to on podnosi nogę do przodu przy każdym kroku (zginacz stawu biodrowego). U starszych ludzi i pacjentów z artrozą stawów biodrowych jego rozciągliwość jest często ograniczona. Poniższe ćwiczenie rozciągające odciąży Twoje stawy biodrowe – nawet, gdy wcześniej pojawił się już ból.

Również sportowcy muszą być ostrożni w kwestii swoich mięśni i wiedzą, że mięsień biodrowo-lędźwiowy to ważny element treningu. W tym celu dbają również o swoje plecy, gdyż funkcje kręgosłupa lędźwiowego w dużej mierze zależą od muskulatury biodrowo-lędźwiowej.

Pozycja wyjściowa: Stań w rozkroku na szerokość bioder, a następnie prawą nogą wykonaj szeroki krok do przodu. Opuść swój tułów na tyle nisko, aby tylne (tutaj lewe) kolano dotknęło podłogi. Wesprzyj tułów oraz obie dłonie na prawym udzie.

Wykonanie: Przesuwaj lekko miednicę do przodu. Większość ludzi odczuwa przy tym wyraźne rozciąganie mięśnia biodrowo-lędźwiowego. Wytrzymaj rozciąganie przez 15-20 sekund (po trzy razy na każdą stronę).

Jak nie obciążać kolan podczas ćwiczeń

Podczas wykroku postaraj się wysunąć nogę jak najbardziej do przodu tak, aby podudzie nogi stojącej z przodu było ustawione prostopadle do uda.

Prof. dr Thomas Wessinghage

rozciąganie, wchodzenie po schodach, wykrok

Słowa kluczowe:
rozciąganie mięśni

Tematyka

Znajdź nas na Facebook'u

Opinie naszych czytelników

wiper-pixel