Zwiększ spożycie substancji roślinnych

dr med. Michael  Spitzbart

dr med. Michael Spitzbart

21.12.2018 r.
Zwiększ spożycie substancji roślinnych

Warzywa i owoce zawierają około 60 000 wtórnych substancji roślinnych, które są niezwykle ważne dla Twojego zdrowia i mogą nawet chronić przed chorobami nowotworowymi. Każdy człowiek codziennie spożywa wraz z pokarmem 1,5 g substancji roślinnych. Jak jednak zintensyfikować tę podaż?

Najlepszym rozwiązaniem będzie możliwie jak największe spożycie owoców i warzyw. Nie musisz jednak w tym celu całkowicie zmieniać swoich nawyków żywieniowych. Sięgaj po soki warzywne. Najlepiej, jeśli będą to 2 szklanki soku pomidorowego lub marchwiowego. Postaraj się spożywać jak największą ilość warzyw podczas głównego posiłku w ciągu dnia. Wiele substancji roślinnych rozpuszcza się w tłuszczach i to dzięki zawartemu w żywności tłuszczowi mogą być efektywnie wchłaniane przez organizm. W przeciwieństwie do witamin, wiele substancji roślinnych nie jest wrażliwych na wysokie temperatury. Flawonoidy trzeba nawet podgrzać, jeśli chcemy, by były skuteczne. W normalnych warunkach są one bowiem zamknięte w komórkach roślinnych. Dopiero ciepło powoduje pęknięcie tych komórek, co umożliwia wchłonięcie takiej substancji przed organizm. Dlatego w ciągu dnia połowa warzyw powinna być spożyta na surowo, a połowa po obróbce cieplnej.

Tematyka

Znajdź nas na Facebook'u

Opinie naszych czytelników

wiper-pixel