Smoothie, dzięki któremu twoje życie będzie lżejsze i zdrowsze

Dr med. Rainer  Limpinsel

Dr med. Rainer Limpinsel

15.08.2018 r.
Smoothie, dzięki któremu twoje życie będzie lżejsze i zdrowsze

Pojęcie „smoothie” pochodzi z języka angielskiego i oznacza „kremowe”. Istnieją smoothie owocowe i warzywne. Oba rodzaje składają się z całych owoców lub warzyw, zawierają zatem bardzo dużo substancji odżywczych i witamin.

Nie kupuj nigdy gotowych smoothie, lecz przyrządzaj je samodzielnie. Będzie ci do tego celu potrzebny mikser, robot kuchenny lub blender. Trzymaj się poniższych zasad:

- Smoothie warzywne są lepsze od owocowych, gdyż nie podnoszą tak bardzo poziomu cukru we krwi.

- Również smoothie warzywne może zawierać do 50% owoców.

- Najlepsze owoce dla cukrzyków to owoce jagodowe. W porównaniu z ananasem czy mango podnoszą poziom cukru we krwi tylko o połowę.

Najlepsze składniki na smoothie dla diabetyków

- cynamon poprawia działanie insuliny,

- zawarta w mięcie pieprzowej luteolina obniża poziom cukru we krwi,

- to samo dotyczy mniszka lekarskiego.

- Twój poziom cukru we krwi obniża również zielona herbata. Nie pij jej jednak wieczorem, gdyż będzie Ci później trudno zasnąć.

- Ciemne owoce jagodowe zawierają antocyjany. Substancja ta również reguluje poziom cukru we krwi.

Mocne smoothie z owocami jagodowymi

Potrzebujesz po garści truskawek, jeżyn i malin, a także ogórek, szpinak i miętę, a do tego 500 ml wody. Wszystko zmiksuj dokładnie na jednorodną masę.

1 szklanka takiego napoju to około 100 kcal i 1 jednostka chlebowa.

Tematyka

Znajdź nas na Facebook'u

Opinie naszych czytelników

wiper-pixel