Jak się pozbyć insulinooporności

W jednej z moich książek pisałem już przed laty: konsekwentna zmiana nawyków żywieniowych pomaga pozbyć się insulinooporności, dzięki czemu wyleczysz swoją cukrzycę typu 2. Teraz moje słowa potwierdziły wyniki badań, przeprowadzonych na Uniwersytecie w Newcastle.

30 ochotników z brytyjskiej szkoły przez 8 tygodni spożywało dziennie około 700 kcal. Taką ilość kalorii stanowiło 200 g gotowanych warzyw oraz same płyny. Płyny w 43% składały się z węglowodanów, w 34% z białka, w 20% z tłuszczu i wody oraz witamin, minerałów i pierwiastków śladowych. Wyniki badania były niesamowite. Po tych 8 tygodniach 90% pacjentów nie potrzebowało już leków przeciwcukrzycowych. Poziom cukru w ich krwi całkowicie się unormował. Wśród pacjentów, którzy od 20 lat chorowali na cukrzycę, wciąż ponad połowa była w stanie uzyskać taki efekt.

Moja porada lekarska

Konsekwentna zmiana nawyków żywieniowych pozwala wyzdrowieć z cukrzycy typu 2. Mimo to medycyna konwencjonalna wciąż nie mówi o „wyleczeniu”, lecz o „remisji”.

Pomyśl o tym, że na ukończenie biegu maratońskiego składa się mnóstwo pojedynczych kroków. Jeżeli będziesz preferować węglowodany utrzymujące stabilny poziom cukrów we krwi, Twoja insulinooporność zmniejszy się.

Dr med. Rainer Limpinsel

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Zdrowe plecy dzięki „super jedzeniu”

Pobierz »

Kuracja detoksykacyjna nie tylko dla cukrzyków

Pobierz »

Polecane artykuły