Wydania online

Lepsze życie z cukrzycą

Osobisty przewodnik dla chorych i opiekunów chorych na cukrzycę, głównie typu 2, oraz osób walczących z otyłością i insulinoopornością.

W najnowszym numerze polecamy:

Czy wiesz, co tak naprawdę wywołuje cukrzycę typu drugiego? Wiele się mówi o otyłości, zespole metabolicznym, wysokim ciśnieniu, zespole przedcukrzycowym. Ujawnieniu się cukrzycy typu 2 sprzyja więc wszystko to, co prowadzi do otyłości. To wszystko są czynniki, na które mamy wpływ i możemy czynnie im zapobiegać i tym samym nie pozwolić, aby w naszym organizmie rozwinęła się cukrzyca typu drugiego. Okazuje się jednak, że cukrzycę może wywołać choroba endokrynologiczna. Dzieje się tak, gdy w chorobie endokrynologicznej występuje nadczynność jakiegoś gruczołu i związana z tym nadprodukcja hormonu, co powoduje też wzrost stężenia glukozy. Lekarze mówią wtedy o cukrzycy typu innego. Czym charakteryzuje się ten rodzaj cukrzycy, przy jakich schorzeniach występuje i jak się go leczy, przeczytasz w tym wydaniu „Lepszego życia z cukrzycą”.

Życzę inspirującej lektury

Szymon Danowski Redaktor Naczelny

Dłuższe i zdrowsze życie

Pakiet porad i instrukcji, jak diagnozować choroby cywilizacyjne, leczyć ja, a także korzystać leczniczo i profilaktycznie z substancji witalnych.

W najnowszym numerze polecamy:

Wraz z nadejściem lata coraz częściej przyglądamy się swojemu ciału. W przypadku kilku nadprogramowych kilogramów doskonale wiesz, co masz zrobić – wystarczy wprowadzić w życie odpowiedni program treningowy i dietę. Ostatecznie zacząć jeździć na rowerze lub pobiegać. A co zrobić, jeśli patrzysz na swoje ciało i widzisz niedoskonałości na skórze? Podczas gorących dni przykrywanie zmian długimi rękawami jest męką. Nie jest to dobre rozwiązanie. Najpierw trzeba ustalić, co jest powodem pojawienia się plam, krost czy innych zmian. Najlepszym rozwiązaniem będzie wizyta u specjalisty, najlepiej u dermatologa. Jeśli nie możesz czekać, możesz wybrać się do dobrego gabinetu kosmetycznego. Niektóre zmiany wynikają ze zmian hormonalnych wywołanych okresem dojrzewania, menopauzą czy ciążą. Specjalista będzie w stanie to określić i wysłać cię na dodatkowe badania, a także zalecić odpowiednie leczenie. Pamiętaj, że na efekty trzeba będzie poczekać. Więcej na temat zmian skórnych wywołanych zmieniona gospodarka hormonalna przeczytasz w tym wydaniu „Dłuższego i zdrowszego życia”

Życzę inspirującej lektury
Szymon Danowski, Redaktor Naczelny

Więcej ruchu - mniej bólu

Konkretne wskazówki, jak samodzielnie walczyć ze zwyrodnieniami stawów, bolącymi plecami czy sztywnymi mięśniami, a także jak zadbać o wytrzymałe kości.

W najnowszym numerze polecamy:

Na każdym kroku mówimy o dobroczynnym działaniu aktywności fizycznej. Gdy regularnie się ruszasz, obniżasz ciśnienie i poziom złego cholesterolu. Sport pomaga spalić nadmiar tkanki tłuszczowej oraz jest lekiem na stres czy napięcie przedmiesiączkowe. Aktywność fizyczna zapobiega chorobom cywilizacyjnym, takim jak osteoporoza, bóle kręgosłupa, zmniejsza ryzyko zachorowania na raka jelita grubego i cukrzycę typu 2. Oprócz wymiernych korzyści zdrowotnych wpływa też na naszą psychikę – w ten pozytywny sposób. Czy wiesz, że ruch jest najlepszym sposobem na stres i problemy osobiste? Aktywność fizyczna powoduje wzrost hormonów szczęścia, więc polepsza samopoczucie i codzienny nastrój. Redukuje też depresję i niepokój, buduje poczucie wartości. Gdy mam jakiś problem i chcę go w spokoju przeanalizować, idę pobiegać lub pojeździć na rowerze. Taka aktywność pozwala mi spojrzeć na wiele rzeczy z dystansem. Łatwiej jest też znaleźć rozwiązanie trudnej sytuacji. Gdy dopiero zaczynasz swoją przygodę z ćwiczeniami, na początek mogą być spacery. Ważne, aby odbywały się w dość szybkim tempie. Z czasem łatwiej będzie Ci przejść do innych aktywności. Trzymam za Ciebie kciuki.

Życzę inspirującej lektury
Szymon Danowski Redaktor Naczelny

Zdrowie prosto z natury

Domowa apteczka leków z natury, przepisy ziołowe, a także przegląd metod holistycznych i alternatywnych w profilaktyce i leczeniu chorób.

W najnowszym numerze polecamy:

Gotu kola (Centella asiatica; Hydrocotyle asiatica), czyli wąkrotka azjatycka, stosowana jest w indyjskiej ajurwedzie od tysięcy lat jako środek poprawiający sprawność umysłową, a także ze względu na korzystny wpływ na krążenie, w szczególności przy niewydolności żylnej, a także problemach skórnych oraz trudno gojących się ranach. W Indiach gotu kola uważana jest za roślinę o właściwościach rewitalizujących i spowalniających procesy starzenia się organizmu. Hinduscy zielarze polecają napary z tego ziela dla ogólnego wzmocnienia oraz przywrócenia dobrego samopoczucia i energii. Zioło to jest szczególnie polecane osobom znajdującym się w przewlekłym stresie, u których zdiagnozowano wrzody żołądka lub choroby sercowo-naczyniowe. Jak dotąd nie ma badań dotyczących niepożądanych skutków suplementacji wyciągu z gotu kola. Jak jeszcze działa wąkrotka azjatycka, gdzie ją można dostać, jak uprawiać, jak przyrządzić, aby wydobyć z niej dobroczynne właściwości, przeczytasz w tym wydaniu „Zdrowia prosto z natury”.

Życzę inspirującej lektury
Szymon Danowski Redaktor Naczelny

Sprawny umysł - witalne ciało

Poradnik, jak wspierać utrzymanie sprawnego ciała i umysłu, chroniąc się przed demencją czy chorobą Alzheimera, a także jak zadbać o optymalny poziom hormonów i udany seks.

W najnowszym numerze polecamy:

Co osiem minut ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Blisko 60 proc. chorych umiera w ciągu pierwszego roku po udarze. To dwukrotnie więcej niż w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych! Większość ludzi, którzy przeżyją udar, pozostanie w różnym stopniu niepełnosprawna. Czy można temu zaradzić? Wiele mówi się na temat odpowiedniej diety, ale czy zastanawiałaś/ zastanawiałeś się, jak ta dieta powinna wyglądać. Co konkretnie należy jeść i w jakich proporcjach? Najczęściej wyszukiwana dieta jest ta na odchudzanie. Tutaj zasady są oczywiste – mniej kalorii, mniej cukru i tłuszczu, a więcej warzyw. Ale czy wiesz, jaką dietę zastosować, jeśli chcesz utrzymać w jak najlepszej kondycji sprawność mózgu i nie nabawić się udaru mózgu? Jakie substancje odżywcze są najlepsze i w jakich produktach się znajdują? W odżywianiu mózgu kluczowe znaczenie ma odpowiedni tłuszcz. Czy wiesz, że jest ten dobry i ten zły? Tylko w których produktach znajdziesz ten dobry i co to tak naprawdę oznacza? Jak więc skutecznie uchronić się przed udarem mózgu, dowiesz się z tego wydania „Sprawnego umysłu – witalnego ciała”.

Szymon Danowski Redaktor Naczelny

Znajdź nas na Facebook'u

Opinie naszych czytelników

wiper-pixel