Wydania online

Lepsze życie z cukrzycą

Osobisty przewodnik dla chorych i opiekunów chorych na cukrzycę, głównie typu 2, oraz osób walczących z otyłością i insulinoopornością.

W najnowszym numerze polecamy:

Życie osoby chorej na cukrzycę po usłyszeniu diagnozy już nigdy nie jest takie samo jak wcześniej. Diabetyk musi dostosować wszystko do choroby. Zalecenia są restrykcyjne, jeśli chce się żyć jak najdłużej w dobrej kondycji. Odpowiednie ustawienie i stałe godziny przyjmowania leków, Konieczność wysypiania się. Pozbycie się nadwagi i utrzymywanie wagi w ryzach, co przy tej chorobie jest niezwykle trudne. Odpowiednia dieta. Umiejętność przeliczania jednostek chlebowych i dostosowania jednostek insuliny. Dochodzą do tego choroby współtowarzyszące – retinopatia, stopa cukrzycowa i wiele innych. To wszystko powoduje, że słysząc diagnozę „cukrzyca”, niektórzy muszą zmienić całkowicie styl życia, ze zmianą pracy lub rezygnacją z niej. Bywa, że wraz ze zmianą trzeba zrezygnować ze swoich pasji i wszystkiego, co do tej pory nadawało sens naszemu życiu. W tym wydaniu „Lepszego życia z cukrzycą” chcę przedstawić prawdziwą historię jednego z pacjentów, by pokazać, jak bardzo może zmienić się życie po diagnozie. Warto więc zapobiegać niż leczyć.

Życzę inspirującej lektury

Szymon Danowski Redaktor Naczelny

Dłuższe i zdrowsze życie

Pakiet porad i instrukcji, jak diagnozować choroby cywilizacyjne, leczyć ja, a także korzystać leczniczo i profilaktycznie z substancji witalnych.

W najnowszym numerze polecamy:

W tym wydaniu „Dłuższego i zdrowszego życia” wiele miejsca poświęcamy skórze, jej pielęgnacji i odżywianiu. Gdy myślisz o odpowiednim odżywieniu i nawilżeniu skóry, przeważnie masz na myśli kremy i preparaty do aplikacji z zewnątrz. Jest to jednak tylko jeden ze sposobów, i do tego najmniej efektywny. W myśl zasady „jesteś tym, co jesz” w wyglądzie i kondycji naszej skóry kluczowe znaczenie ma odpowiednia dieta. Od środka bowiem dostarczamy jej najważniejszych substancji, witamin i minerałów. A jeśli sama dieta nie wystarczy? W okresie zimowym i wczesnowiosennym mamy dość ograniczony wybór warzyw i owoców. Wtedy warto sięgnąć po suplementy. Czy jednak wystarczy pierwszy lepszy najtańszy preparat z drogeryjnej półki? Czy to, co możemy kupić w supermarketach, jest warte swojej ceny? Czy preparat ten będzie skuteczny? Które suplementy wybrać? Pytań jest wiele, tak samo jak wiele jest preparatów do wyboru. A to niczego nie ułatwia. Dlatego postanowiliśmy rozwiać wszelkie wątpliwości i podpowiedzieć, na co warto zwrócić uwagę przy wyborze suplementów mających poprawić nasz wygląd skóry. Jaka dietę zastosować i czym ją uzupełnić.

Życzę inspirującej lektury
Szymon Danowski, Redaktor Naczelny

Więcej ruchu - mniej bólu

Konkretne wskazówki, jak samodzielnie walczyć ze zwyrodnieniami stawów, bolącymi plecami czy sztywnymi mięśniami, a także jak zadbać o wytrzymałe kości.

W najnowszym numerze polecamy:

Po zimowej stagnacji nareszcie wyciągasz rower z piwnicy, zakładasz rolki, grasz w piłkę czy zakładasz buty i przebiegasz niewielki dystans. Następnego dnia rano budzisz się, chcąc kontynuować aktywność, ale twoje mięśnie się zbuntowały i przeraźliwie bolą. Czy wiesz, co się stało? Tak, to zakwasy. Nieprzygotowany do aktywności organizm właśnie zasygnalizował Ci, że poprzedniego dnia go przeciążyłaś/przeciążyłeś. Skąd się biorą zakwasy? Wbrew powszechnej opinii to nie kwas mlekowy zgromadzony w mięśniach po treningu wywołuje ból, bowiem nie powoduje on uszkodzenia komórek, a do tego jest wydalany z organizmu już po dwóch godzinach od wysiłku. Dlaczego więc boli? Ten rodzaj bólu, który nazywamy zakwasami, fachowo określa się zespołem opóźnionego bólu mięśniowego (DOMS – ang. delayed onset muscle soreness) i jest spowodowany przeciążeniem mięśni. Należy go traktować jak ostrzeżenie, a trening planować zawsze tak, aby nie doszło do zakwasów. Tylko co zrobić, gdy zakwasy już są? O tym m.in. przeczytasz w tym wydaniu „Więcej ruchu – mniej bólu”.

Życzę inspirującej lektury

Szymon Danowski Redaktor Naczelny

Zdrowie prosto z natury

Domowa apteczka leków z natury, przepisy ziołowe, a także przegląd metod holistycznych i alternatywnych w profilaktyce i leczeniu chorób.

W najnowszym numerze polecamy:

Co roku wraz z nadejściem pierwszych promieni słonecznych przypominamy sobie, że nadchodzi wiosna i to najwyższa pora, aby zrzucić cieple grube ubrania i przyjrzeć się sobie i swojemu ciału z bliska. Stoisz przed lustrem i widzisz bladą poszarzałą cerę, kilka dodatkowych kilogramów po zimowym obżarstwie i zastanawiasz się, jak wrócić do formy w ciągu kilku tygodni. Zacznij od detoksu. Pozbądź się metali ciężkich, złogów i nadmiaru tłuszczu z organizmu. Rozbudź swój metabolizm i odżyw go od środka nie tylko odpowiednią dietą, ale też suplementami, mieszankami ziół i aktywnością fizyczną. Musisz też wiedzieć, że detoks to nie kilka dni głodówki lub diety sokowej. Do długofalowe przedsięwzięcie, do którego musisz się odpowiednio przygotować. Pod uwagę należy wziąć wiele czynników, a przede wszystkim stan zdrowia: zażywane leki, stan układu kostnego, stan układu pokarmowego, ilość przebytych, chorób. Ważna jest również dieta, ilość ruchu, ilość wypijanej wody i innych napojów, a nawet ilość przeprowadzonych w życiu detoksów. Jak zabrać się do skutecznego wiosennego detoksu, dowiesz się z tego wydania „Zdrowia prosto z natury”.

Życzę inspirującej lektury

Szymon Danowski Redaktor Naczelny

Sprawny umysł - witalne ciało

Poradnik, jak wspierać utrzymanie sprawnego ciała i umysłu, chroniąc się przed demencją czy chorobą Alzheimera, a także jak zadbać o optymalny poziom hormonów i udany seks.

W najnowszym numerze polecamy:

Jeśli chcemy być zdrowi – zdrowo się odżywiamy, regularnie ćwiczymy, przyjmujemy witaminy i suplementy. Jednym słowem – dbamy o siebie. Ale czy wiesz, że tak jak o sam organizm należy dbać też o mózg? Skoro żyjemy coraz dłużej, powinno nam zależeć na tym, aby obok sprawności fizycznej być też sprawnym intelektualnie. Bo cóż nam po kondycji, skoro nie będziemy poznawać ulubionych sąsiadów albo nie będziemy wiedzieć, jak wrócić do domu. Dlatego należy też dbać o mózg. Zacznij to robić jak najszybciej. Nie czekaj, aż pojawią się pierwsze oznaki demencji – wtedy będzie już za późno. Zacznij stosować profilaktykę już teraz – póki Twój umysł działa sprawnie. Dzięki temu w tej kondycji zostanie na dłużej. Tylko co trzeba zrobić? Tu chodzi nie tylko o odpowiednio dobraną dietę czy aktywność fizyczną, ale też o uzupełnienie mózgu substancjami witalnymi i witaminami. Czy wiesz, które z nich mają szczególnie dobre działanie na nasz mózg? Więcej na ten temat przeczytasz w tym wydaniu „Sprawnego umysłu – witalnego ciała”.

Życzę inspirującej lektury

Szymon Danowski Redaktor Naczelny

Znajdź nas na Facebook'u

Opinie naszych czytelników

wiper-pixel