Wydania online

Lepsze życie z cukrzycą

Osobisty przewodnik dla chorych i opiekunów chorych na cukrzycę, głównie typu 2, oraz osób walczących z otyłością i insulinoopornością.

W najnowszym numerze polecamy:

Udar mózgu to stan zagrożenia życia wymagający niezwłocznej hospitalizacji. Jest on szczególnie niebezpieczny dla diabetyków. Cukrzyca jest bowiem jednym z najistotniejszych czynników ryzyka udaru. U osób chorych na cukrzycę udar mózgu wynika z przyśpieszonego rozwoju miażdżycy, która pojawia się częściej i wcześniej niż zwykle. Zaliczamy go, podobnie jak zawał mięśnia serca, do grupy powikłań makroangiopatycznych, co oznacza, że uszkodzenia lokalizują się w dużych naczyniach, na podłożu miażdżycy. Czy wiesz, że jeśli masz cukrzycę, jesteś narażona/narażony na udar mózgu o 10 lat wcześniej niż ma to miejsce w przypadku osób niechorujących na cukrzycę? Jednak nie ma co wpadać w panikę. Najlepszym rozwiązaniem jest profilaktyka. Jakie są czynniki ryzyka udaru mózgu i jak można mu zapobiec, dowiesz się z tego wydania „Lepszego życia z cukrzycą”.

Szymon Danowski Redaktor Naczelny

Dłuższe i zdrowsze życie

Pakiet porad i instrukcji, jak diagnozować choroby cywilizacyjne, leczyć ja, a także korzystać leczniczo i profilaktycznie z substancji witalnych.

W najnowszym numerze polecamy:

Początek roku to czas nadziei, że nowy rok będzie lepszy niż ten poprzedni. To również czas postanowień. Któż z nas ich nie robił... Od nowego roku rzucę palenie. Do czerwca schudnę 10 kilogramów. Zmienię pracę, kupię samochód, zrobię prawo jazdy, zacznę oszczędzać. Wymieniać można by bez końca. Czy udało Ci się kiedyś spełnić postanowienia noworoczne? A jak często rezygnowałaś/ rezygnowałeś w połowie drogi? Albo nawet nie podejmowałaś/podejmowałeś próby ich realizacji? Czy wiesz dlaczego? Zdradzę Ci, że ja co roku robię sobie postanowienia noworoczne i co roku je spełniam. Wiesz, na czym polega moja tajemnica? Na tym, że stawiam sobie realne cele. Moje postanowienia nie są pobożnymi życzeniami, tylko celami, które jestem w stanie osiągnąć. Aby to zrobić, potrzebna jest odpowiednia motywacja i plan. Gwarantuję ci niesamowitą satysfakcję i uczucie szczęścia, ale także poczucie, że masz wpływ na własne życie. Umiejętność kierowania własnym życiem sprawia, że jesteś szczęśliwsza/szczęśliwszy. Pamiętaj, że marzenia się nie spełniają, marzenia się spełnia. Jak to zrobić skutecznie, dowiesz się z tego wydania „Dłuższego i zdrowszego życia”.  

Życzę inspirującej lektury

Szymon Danowski Redaktor naczelny

Więcej ruchu - mniej bólu

Konkretne wskazówki, jak samodzielnie walczyć ze zwyrodnieniami stawów, bolącymi plecami czy sztywnymi mięśniami, a także jak zadbać o wytrzymałe kości.

W najnowszym numerze polecamy:

Czas przedświąteczny i koniec roku zawsze obfitują w emocje. Te dobre, ale też te negatywne. Zaczynamy się spieszyć, denerwować. Wiele spraw się spiętrza, bo wszystko chcemy zamknąć jeszcze przed świętami, aby Boże Narodzenie spędzić w spokoju z rodziną. Tak bardzo czekamy na te święta, a okazuje się, że są one pasmem stresu i nerwów. Kupowanie prezentów, pisanie kartek bożonarodzeniowych, zakupy oraz oczywiście przygotowanie wszelkich potraw, pieczenie ciast i mnóstwo innej pracy, przygotowania, oczekiwanie i rzekome zobowiązania. W tym roku więc niech będzie inaczej. Czy przypominasz sobie okres świąteczny w czasach twojego dzieciństwa? To właśnie ten czas oczekiwania był wówczas najpiękniejszym elementem świąt. Radosne oczekiwanie jest zaraźliwe, a zarazić się można przede wszystkim od dzieci. Spędź jedno popołudnie z dziećmi, wnuczętami czy jakimikolwiek innymi dziećmi z najbliższego otoczenia. Idźcie razem na jarmark bożonarodzeniowy, może spotkacie tam Świętego Mikołaja. Możecie też napisać list do niego. Niech wróci do ciebie dziecięca beztroska. Jak jeszcze odstresować się na koniec roku, przeczytasz w tym wydaniu „Więcej ruchu – mniej bólu”.

Życzę Ci na te święta dużo spokoju

Szymon Danowski Redaktor Naczelny

Zdrowie prosto z natury

Domowa apteczka leków z natury, przepisy ziołowe, a także przegląd metod holistycznych i alternatywnych w profilaktyce i leczeniu chorób.

W najnowszym numerze polecamy:

Wokół suplementów urosło wiele mitów i niejasności. Jedni mówią, żeby nie brać, inni wręcz odwrotnie, że suplementacja jest konieczna. Skąd masz wiedzieć, na jakie niedobory cierpisz i jakie składniki suplementów są Ci potrzebne, a także w jakiej dawce? Jeśli zdecydujesz się na przyjmowanie suplementów, to stajesz przed ogromnym wyborem, jaki daje rynek. Gdzie się udać po specyfiki – do apteki czy do marketu? Czym się kierować i na co zwrócić uwagę? Od czego zacząć? Zacznij przede wszystkim od badań i ustalenia, czego tak naprawdę Ci brakuje. Potem przyjrzyj się dokładnie swojej diecie, i jeśli jest taka konieczność, zmodyfikuj ją, aby jak najwięcej witamin przyjmować wraz z pożywieniem. Ilość przyjmowanych suplementów powinna być też uzależniona od pory roku. Wiadomo, że w zimie jemy mniej owoców i warzyw, więc nasze zapotrzebowanie na dodatkowe substancje będzie większe. W tym wydaniu „Zdrowia prosto z natury” rozwiewamy wszelkie wątpliwości dotyczące suplementów i zdrowego żywienia. 

Życzę inspirującej lektury

Szymon Danowski Redaktor Naczelny

Sprawny umysł - witalne ciało

Poradnik, jak wspierać utrzymanie sprawnego ciała i umysłu, chroniąc się przed demencją czy chorobą Alzheimera, a także jak zadbać o optymalny poziom hormonów i udany seks.

W najnowszym numerze polecamy:

jeszcze do niedawna słowo „multitasking” było jak zaczarowane zaklęcie. Pojawiało się w rozmowach o pracę i w CV. Im więcej rzeczy jednocześnie potrafiłaś/potrafiłeś robić, tym lepiej. Tym bardziej cennym pracownikiem byłaś/byłeś. Przygotowanie raportu i jednocześnie rozmowa telefoniczna, bo przecież nie można marnować czasu – oczywiście! Skomplikowana analiza danych i odpowiadanie w tym czasie na maile? Czemu nie! Z perspektywy czasu teraz jednak wiemy, że to wcale nie jest dobre. Co więcej – tak naprawdę nie jest możliwe. Dlaczego? Nasz mózg to nie komputer i w jednym czasie może robić tylko jedną rzecz. Albo rozmawiasz przez telefon, albo analizujesz dane do raportu. Inaczej po prostu się nie da. Co prawda potrafisz jednocześnie czytać książkę i słuchać muzyki, ale po pierwsze są to proste czynności, a po drugie mózg zawsze skupia się bardziej na jednej z nich. Czyż nie? Gdy dochodzi do bardziej skomplikowanych czynności, mówienie o multiaskingu jest bzdurą. Do tego niesie za sobą m.in. frustrację i szybkie wypalenie, a w związku z tym zdrowotne konsekwencje. Dlaczego multitasking nie jest dobry i dlaczego wcale nie oznacza większej wydajności, przeczytasz w tym wydaniu „Sprawnego umysłu – witalnego ciała”.


Szymon Danowski, Redaktor Naczelny

Znajdź nas na Facebook'u

Opinie naszych czytelników

wiper-pixel