Wydania online

Lepsze życie z cukrzycą

Osobisty przewodnik dla chorych i opiekunów chorych na cukrzycę, głównie typu 2, oraz osób walczących z otyłością i insulinoopornością.

W najnowszym numerze polecamy:

90 procent diabetyków to osoby chorujące na cukrzycę typu drugiego. Nawet milion Polaków nie wie, że cierpi na tę chorobę. Cukrzyca często dla pacjenta jest zaskoczeniem, bo diagnozuje się ją przypadkiem, przy okazji badań na inne schorzenia. Cukrzyca nie jest łatwą chorobą. Życie z nią w dobrej kondycji wymaga nie tylko odpowiednio dobranych leków, ale także przestrzegania diety. Od chorych wymaga także ogromnej samodyscypliny i samozaparcia. Osoby, które usłyszały diagnozę: cukrzyca, na początku zadają sobie pytanie, czy z tego można się wyleczyć? Odpowiedź nie jest jednoznaczna, ale na pewno trzeba zrobić wszystko, aby nie doszło do chorób towarzyszących cukrzycy: retinopatii, stopy cukrzycowej, niewydolności nerek i innych. Najtrudniejsze jest jednak wytrwanie w zmianie nawyków. W tym numerze „Lepszego życia z cukrzycą” m.in. podpowiadamy, co zrobić, aby skutecznie zmienić stare nawyki na nowe, zdrowsze.

Życzę inspirującej lektury

Szymon Danowski Redaktor Naczelny

Dłuższe i zdrowsze życie

Pakiet porad i instrukcji, jak diagnozować choroby cywilizacyjne, leczyć ja, a także korzystać leczniczo i profilaktycznie z substancji witalnych.

W najnowszym numerze polecamy:

Potrzebny jest zdrowy rozsądek. Jak rozpoznać, że zaczyna być coś nie tak? Czy restrykcyjnie trzymasz się wyznaczonej diety? Czy liczysz kalorie i ważysz produkty, dbając, aby nie było żadnego odstępstwa od wytycznych? Czy większość Twoich myśli zajmuje zastanawianie się, jakie ćwiczenia dziś wykonasz na siłowni i jak długo? Czytasz wszystkie etykiety, bo produkty, których używasz, muszą być wyłącznie ze sprawdzonych upraw? Czy wizyta na siłowni jest zawsze ważniejsza od spraw rodzinnych? Czy przez to, że skupiasz się ciągle na diecie lub ćwiczeniach, zaczynasz zaniedbywać swoje obowiązki zawodowe? Odsuwasz się od rodziny i przyjaciół? Myśl o kaloriach, wadze, ćwiczeniach zdominowała Twoje życie? Jeśli choć na kilka z tych pytań odpowiedziałaś/odpowiedziałeś twierdząco, najwyższa pora przyjrzeć się swojemu życiu i spróbować odpuścić. Obsesyjne dbanie o zdrowie może przynieść więcej szkody niż pożytku. Aktywność fizyczna i zbilansowana dieta są potrzebne do utrzymania zdrowia jak najdłużej i nie namawiam Cię do tego, abyś zaniechała/zaniechał prowadzenia zdrowego stylu życia. Zwracam tylko uwagę, że nawet ze zdrowiem nie można przesadzić. Więcej na ten temat przeczytasz w tym wydaniu „Dłuższego i zdrowszego życia”.

Życzę inspirującej lektury

Szymon Danowski, Redaktor Naczelny

Więcej ruchu - mniej bólu

Konkretne wskazówki, jak samodzielnie walczyć ze zwyrodnieniami stawów, bolącymi plecami czy sztywnymi mięśniami, a także jak zadbać o wytrzymałe kości.

W najnowszym numerze polecamy:

Gdzie wolisz ćwiczyć? Na świeżym powietrzu czy w klubie fitness lub na hali sportowej? Każde z tych miejsc ma swoje plusy i minusy. W klubie czy na hali masz zawsze takie same warunki – odpowiednio ustawiona temperatura, suche i bezpieczne podłoże czy pomoc profesjonalistów. Są też przebieralnie i prysznice. Jedynym mankamentem może być nadmierny tłok szczególnie na początku roku czy wiosną – to okresy, kiedy takie miejsca przeżywają prawdziwe oblężenie. Na dworze natomiast możesz ćwiczyć tam, gdzie chcesz. W miastach powstały też, głównie w parkach, siłownie na świeżym powietrzu. Problemem może być pogoda, ale w tym wypadku wystarczy odpowiednio się ubrać. Bo tak naprawdę nie ma złej pogody do aktywności fizycznej. Jeśli wybierasz ruch na powietrzu, pamiętaj o smogu. Zanieczyszczenie powietrza to realne zagrożenie dla zdrowia i powód, aby z ćwiczeń na powietrzu zrezygnować całkowicie. Sprawdzaj codziennie jakość powietrza w swojej okolicy i głównie tym staraj się kierować, wybierając miejsce do ćwiczeń. Ja osobiście lubię chodzić na siłownię – tam zawsze mogę liczyć na pomoc profesjonalistów, którzy poprawią moją technikę. Bo ważna jest też jakość wykonywanych ćwiczeń. Więcej na temat tego, gdzie lepiej ćwiczyć, przeczytasz w tym wydaniu „Więcej ruchu – mniej bólu”.

Życzę inspirującej lektury

Szymon Danowski Redaktor Naczelny

Zdrowie prosto z natury

Domowa apteczka leków z natury, przepisy ziołowe, a także przegląd metod holistycznych i alternatywnych w profilaktyce i leczeniu chorób.

W najnowszym numerze polecamy:

Czy wiesz, że zimą aż o 50 procent częściej występują zgony wywołane chorobami układu krążenia, takie jak zawał serca czy udar, niż w ciągu ciepłych miesięcy? Brzmi to dość niepokojąco. Dlaczego tak się dzieje? Chodzi głównie o wysokie ciśnienie krwi. Zmienia się ono nie tylko w ciągu dnia, lecz także wraz ze zmianami pór roku. Zimą ciśnienie jest znacznie wyższe. Do tej pory nie udało się wyjaśnić, dlaczego tak się dzieje. Wiemy natomiast na pewno, że w niskich temperaturach spada stężenie tlenku azotu, który rozszerza naczynia krwionośne, dlatego tętnice zwężają się. Nieuniknionym skutkiem jest wówczas wzrost ciśnienia krwi. A to natomiast powoduje wylewy czy zawały. Zimą jemy też bardziej kalorycznie. Spożywamy więcej tłuszczu i cukru niż w lecie. Okazuje się, że dieta śródziemnomorska korzystnie wpływa na układ krążenia. Jak uniknąć wahań ciśnienia, jaką profilaktykę stosować? Czy dieta będzie pomocna? Czy ograniczyć w zimne dni ruch na świeżym powietrzu? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w tym wydaniu „Zdrowia prosto z natury”.

Życzę inspirującej lektury

Szymon Danowski Redaktor Naczelny

Sprawny umysł - witalne ciało

Poradnik, jak wspierać utrzymanie sprawnego ciała i umysłu, chroniąc się przed demencją czy chorobą Alzheimera, a także jak zadbać o optymalny poziom hormonów i udany seks.

W najnowszym numerze polecamy:

Naturalne jest, że ludzie się rozmnażają. Chęć posiadania potomstwa zapisana jest w naszych genach. Co prawda rozwój cywilizacji spowodował, że jesteśmy w stanie planować to, kiedy będziemy mieć dziecko. Ale też spowodował zmniejszenie naszej płodności. Siedzący tryb życia, choroby autoimmunologiczne, otyłość, alergie. Do tego dochodzi zanieczyszczenie środowiska, wysoko przetworzona żywność, mięso naszpikowane antybiotykami, warzywa i owoce pędzone na pestycydach. To wszystko nie sprzyja naszemu rozmnażaniu. Coraz częściej zdarza się, że pragniemy potomka, a z naszych starań nic nie wychodzi. Co wtedy? Od czego zacząć? Jakie badania wykonać? Do kogo się udać? W naszym społeczeństwie panuje też przeświadczenie, że jeśli kobieta nie może zajść w ciążę, to na pewno wina leży po jej stronie. Wielu specjalistów nawet nie pomyśli o tym, żeby przebadać mężczyznę. Okazuje się jednak, że nawet 40% niepłodności partnerskiej to właśnie nasza wina! Panowie, przełamujmy tabu i badajmy się, nie tylko dla naszych partnerek, ale przede wszystkim dla siebie.

Życzę inspirującej lektury

Szymon Danowski, Redaktor Naczelny

Znajdź nas na Facebook'u

Opinie naszych czytelników

wiper-pixel